lørdag den 17. september 2011

31 års fødselsdag, urtepotten, Wellington og Passionata

Normalt laver jeg ikke "se-hvad-jeg-lavede-til-middag-forleden" indlæg, men denne gang laver jeg en undtagelse. For det første var det min fødselsdagsmiddag, for det andet var det nogle opskrifter jeg har ventet lang tid på at bruge, for det tredje var det sidste dag inden jeg startede op på nyt spændende arbejde og så videre... opskrifterne er på ingen måde originale. De er hugget fra forskellige steder på nettet - og jeg vil virkelig anbefale dig at prøve dem af! Du finder links til opskrifterne ved hver ret!

Forret:
"Urtepotten". Grundideen til denne har jeg fået fra Piskeriset. Forskellen mellem den opskrift og min er at jeg valgte at bruge hele radiser i stedet for en blomstrende krydderurt. Til urtepotten blev der serveret koldhævede maltboller og italiensk inspirerede boller.


Hovedret:
Beef Wellington serveret på en selleripure, en rødvinsglace, en salat på romaine, appelsinfilet og tranebær og endelig en selvopfunden version af Pommes Anna - nemlig med et lag i midten af gulerod.
Inspirationen til denne hovedret kommer fra Gastromand. Beef Wellingtonen er inspireret af Mr. Gordon Ramsey som du kan se på linket. Den rødvinsglace jeg valgte at lave til er også hentet fra Gastromand. Min Pommes Anna vil der komme en opskrift på indenfor den kommende uge.



Dessert:
Passionata i portionsstørrelse med vanilleparfait, hindbærcoulis og mandelkrokant med passionsfrugtkerner. Igen har jeg været forbi Gastromand, der har haft denne dessert på som en dessert til en nytårsaften. Du skal bare scrolle lidt ned i menuen, så kommer du til opskriften. Til desserten serverede jeg min hjemmelavede passionsfrugtlikør.



BONUS-INFO: Min kusine som er født nogle dage (og en del år) efter mig så billederne af denne dessert og har fået min faster til at lave den til hende til hendes fødselsdag. Derudover var maden et kæmpe hit hos mine gæster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar