tirsdag den 24. maj 2011

Grillede frugter med vanillecreme

Grillede frugter med vanillecreme

Før vi flyttede til vores nuværende lejlighed, boede hustruen og jeg i en lille 2 værelses lejlighed på Østerbro. Nu og da havde vi mulighed for at passe Svigermors hus og kat nord for København. Var det godt vejr, så var det sikkert at grillen blev tændt. Eneste problem med den grill var at det var en gammeldags åben grill, så der var ikke samme mulighed for at lukke for ilten og bevare kullet som der er på en mere moderne kuglegrill. Det irriterede mig. Det irriterede mig grænseløst at der stod en grill med masser af varme som ikke blev udnyttet. Det besluttede jeg mig for at udnytte og det resulterede i denne grilldessert.

Du skal bruge:
Frugter, f.eks. bananer, kiwi, ananas osv.
3 dl græsk yoghurt (brug den lette udgave)
1 tsk Sød (flydende sødemiddel)
1 vanillestang
1 tsk romessens

Sådan gør du:
Skær frugten ud i grove stykker og fordel frugten i små pakker staniolpapir som svarer til det antal personer du skal servere desserten for. Dryp lidt romessens ned til frugten inden du lukker for pakkerne. Smid dine frugtpakker på grillen og vend dem nu og da.

Flæk vanillestangen og skrab kornene ud og bland dem med den græske yoghurt og den flydende sød.

Når det er tid til desserten kan du enten anrette hver portion på en tallerken med en spiseskefuld vanillecreme ovenpå, eller du kan lade dine gæster få staniolpakken på en tallerken og lade dem selv åbne pakken og hælde den ud på tallerkenen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar